سفارش تبلیغ
صبا ویژن

randy

آیا شستن صورت با صابون دست درست است؟

    نظر

 

شما یک روز طولانی را در محل کار سپری کرده اید و به تازگی متوجه شده اید که پاک کننده صورت مورد علاقه خود را تمام کرده اید. شما فقط می توانید صورت خود را با صابون دست بشویید، درست است؟ به هر حال، این برای تمیز کردن پوست است، چقدر می تواند بد باشد؟ بیایید دریابیم!

اگر این سوال را از پدربزرگ و مادربزرگ یا اکثر مردان زندگی خود بپرسید، احتمالاً همه آنها مثبت خواهند بود. در واقع، آنها ممکن است به طور انحصاری از صابون دست برای شستن صورت خود استفاده کنند. با این حال، هر کسی که در مورد مراقبت از پوست آگاه است، اگر این سوال از او پرسیده شود، احتمالاً فریاد می زند. آیا آنها بیش از حد واکنش نشان می دهند؟

درست است که استفاده از صابون معمولی روی صورت شما باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود—ممکن است محصولات مراقبت از پوست تخصصی گران شوند. اما بیایید نگاهی بیندازیم که چرا صابون دست ممکن است بهترین چیز برای استفاده در صورت شما نباشد.

آیا شستن صورت با صابون دست درست است؟

چرا شستن صورت با صابون دست بهترین ایده نیست؟

زنی که در راهروی مراقبت از پوست در یک فروشگاه به محصولی نگاه می کند.

به احتمال زیاد، مادرتان به شما گفته است که صورت خود را با صابون دست نشویید. شنیدن این شاید سخت باشد، اما مادرت درست می‌گفت. همانطور که هر متخصص پوست به شما می گوید، همیشه باید صورت خود را با یک شوینده مناسب بشویید.

اما چرا صابون برای صورت شما مضر است؟ خوب، دو دلیل عمده وجود دارد.

مطالعه بیشتر: شستن صورت با صابون

تعادل pH    پوست شما را مختل می کند

هدف از صابون دست پاکسازی پوست از آلودگی و باکتری است. روشی که این کار را انجام می دهد با تغییر سطح اسیدیته در درم برای از بین بردن همه میکروب های مضر است. در حالی که پوست ضخیم روی دستان شما قادر به تحمل آن است (با کمک مقداری مرطوب کننده اینجا و آنجا)، پوست صورت شما آنقدر ظریف است که آسیبی ندیده باقی بماند.

هنگامی که تعادل pH از بین می رود، پوست شما را آسیب پذیر می کند و آن را در معرض چندین بیماری پوستی قرار می دهد. به همین دلیل است که همیشه به دنبال محصولات مراقبت از پوستی باشید که با سطح pH پوست (<7) مطابقت داشته باشند و پوشش طبیعی اسیدی را که از آن محافظت می کند حفظ کنید.

پوست شما را خشک و تحریک می کند

اگر قبلا صورت خود را با صابون شسته اید، می دانید که چگونه پوست شما را بعداً به نظر می رسد و احساس می کند - سفت، خشک، کمی تحریک شده و کدر به نظر می رسد. با توجه به مواد شیمیایی خشن موجود در محصول، این تعجب آور نیست.

بنابراین دفعه بعد که شست و شوی صورتتان تمام شد، در مقابل این تکانه مقاومت کنید و به تنهایی به آب بچسبید. پوست شما به خاطر آن شما را دوست خواهد داشت.

کدام پاک کننده را باید استفاده کرد؟

با توجه به گزینه های متعدد موجود، انتخاب پاک کننده صورت مناسب می تواند کمی گیج کننده و طاقت فرسا باشد. اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، این راهنمای سریع واقعاً مفید خواهد بود.