سفارش تبلیغ
صبا ویژن

randy

چه مدت طول می کشد تا لثه بعد از ترمیم ایمپلنت بهبود یابد؟

    نظر

بهبودی پس از ترمیم ایمپلنت یک جنبه مهم از موفقیت این روش است. کاشت ایمپلنت دندان شامل مراحل زیادی است. این به معنای چندین مرحله درمانی است که باید در نظر بگیرید. بهبودی این نوع از روش های دندانپزشکی ممکن است مدتی طول بکشد. اگر می خواهید بدانید که مدت زمان بهبودی لثه بعد از ترمیم ایمپلنت چقدر طول می کشد، در اینجا جزئیات وجود دارد.

بهبودی پس از انجام مراحل ترمیم قبل از ایمپلنت

برخی از بیماران برای آماده سازی لثه و استخوان فک برای جراحی ایمپلنت دندانی آینده نیاز به برخی روش ها دارند. یکی از این روش ها کشیدن دندان است. حداقل یکی از دندان های بیمار ممکن است دچار پوسیدگی یا آسیب شدید شود. همچنین ممکن است یک دندان مرده در دهان وجود داشته باشد. دندانپزشک باید این دندان ها را بکشد تا فضایی برای عمل ایمپلنت فراهم کند.

بررسی نواحی استخراج به جلوگیری از هرگونه تاخیر در بازیابی کمک می کند. دست نخورده نگه داشتن لخته خون به تسریع بهبودی کمک می کند. لثه بعد از حدود سه روز شروع به بهبود می کند. بهبودی کامل بعد از یک تا دو هفته خواهد بود.

یکی دیگر از روش های ترمیم قبل از ایمپلنت، پیوند استخوان است. برخی از بیماران در صورت کاهش قابل توجه استخوان فک به این نیاز دارند. در اینجا، دندانپزشک بافت استخوانی سالم را از یک منبع مصنوعی، یک منبع حیوانی یا بیمار می گیرد. زمان بهبودی این روش به سلامت عمومی بیمار بستگی دارد. میانگین دوره حدود دو هفته تا سه ماه است. قبل از عمل ایمپلنت دندان، پیوند استخوان باید با استخوان فک ترکیب شود.

بهبودی پس از ترمیم ایمپلنت

مهمترین بخش از مراحل ایمپلنت دندانی، استئواینتگراسیون است. این فرآیند پس از قرار دادن میله های تیتانیوم در سوکت های استخوان فک حفر شده اتفاق می افتد. این شامل ادغام کامل میله ها با استخوان فک و بافت لثه اطراف است. میانگین زمان بهبودی این روش چهار تا شش ماه است. این زمان بهبودی بسته به وضعیت سلامتی بیمار می‌تواند کوتاه‌تر یا طولانی‌تر باشد.

سپس، دندانپزشک بافت لثه را در بالای ایمپلنت باز می کند. این امکان اتصال اباتمنت را فراهم می کند. دندانپزشک لثه اطراف اباتمنت را بخیه می زند. اباتمنت در هنگام بهبودی بالای خط لثه باقی می ماند. این حدود دو تا سه هفته طول می کشد. سپس دندانپزشک روکش های سفارشی را قرار می دهد و مطمئن می شود که هر کدام به خوبی بر روی هم قرار می گیرند.

عوامل موثر بر بازیابی ترمیم ایمپلنت

زمان بهبودی پس از ترمیم ایمپلنت به عوامل زیادی بستگی دارد. تعداد دندان های کشیده شده یا قرار داده شده یکی از این عوامل است. هر محل استخراج باید بسته شود و ابتدا قبل از ورود میله های تیتانیوم بهبود یابد. بهبودی پس از عمل پیوند استخوان نیز در طول بازیابی ترمیم ایمپلنت نقش دارد. هر میله تیتانیوم باید به خوبی با استخوان فک ترکیب شود.

برخی از بیماران عادت‌ها، رژیم‌های غذایی و شیوه‌های زندگی دارند که می‌تواند بهبودی آنها را طولانی‌تر یا پیچیده کند. سیگار کشیدن یا نوشیدن الکل می تواند بهبودی را به تاخیر بیندازد. تنباکو و مشروبات الکلی باعث اختلال در اکسیژن رسانی و گردش خون می شود. سپس نواحی جراحی فاقد خون اکسیژن دار و مواد مغذی برای ترمیم بافت و رشد سلولی هستند.

بهبودی پس از ترمیم ایمپلنت بستگی به توانایی بدن شما برای بازیابی دارد

دندانپزشک شما ممکن است جراحی ایمپلنت دندان را برای بهبود سلامت دندان شما توصیه کند. دوره بهبودی بستگی به نحوه بهبودی بدن شما دارد. تعداد اقدامات جراحی قبل از ایمپلنت نیز ممکن است زمان بهبودی شما را به تاخیر بیندازد. قرار ملاقات دندانپزشکی می تواند به تعیین کل روش های ترمیم ایمپلنت که نیاز دارید کمک کند. این می تواند به تخمین دوره بهبودی شما کمک کند.

منبع:

https://www.palmbeachdentistry.com

https://iranmehrdental.com/