سفارش تبلیغ
صبا ویژن

randy

چهار دلیل برای اینکه نصب آبنما و فواره ایده خوبی است

    نظر

مردم به دلایل زیادی حوضچه ایجاد می کنند. زیبایی شناسی، تفریح، احتباس آب یا صرفاً آرامش در ملک آنها تنها چند دلیل برای داشتن حوض است. مهم نیست که چرا استخر خود را ساخته اید، سلامت استخر باید در خط مقدم تفکر شما باشد. بیشتر حوضچه های دست ساز به دلیل فقدان انتشار اتمسفر که به تبادل اکسیژن در سطح آب کمک می کند، دچار مشکل می شوند. اکثر حوضچه های ساخته شده توسط انسان دارای اکسیژن کمی هستند که بر ماهی ها، گیاهان و حیات وحش تأثیر می گذارد. در این وبلاگ مزایای یک سیستم هوادهی و یک حوضچه دست ساز شامل سیستم های هوادهی خاص برای معکوس کردن مشکلات سلامت حوضچه ها را به اشتراک خواهیم گذاشت.

 1. بهبود کیفیت آب

کیفیت آب دریاچه یا حوضچه خود را به سادگی با افزودن یک آبنما یا هواکش سازگار با محیط زیست بهبود بخشید. عدم تحریک آب باعث کاهش تبادل اکسیژن در هر آب می شود و باعث تجمع آمونیاک، نیترات و نیتریت می شود که می تواند ماهی ها و بی مهرگان را بکشد.

با محافظت از ماهی ها در برابر شرایط آب ناسالم، از اکوسیستم ارزشمند دریاچه ها و حوضچه های خود محافظت کنید. مشکلات دیگری که سیستم های هوادهی به آنها کمک می کند عبارتند از:

افزایش کیفیت و شفافیت آب، بهبود سلامت ماهی و حیات وحش، کاهش کشتار ماهی، کاهش رسوبات آلی، افزایش زیبایی و ارزش زیبایی شناختی، ارتقاء سطح باکتری های سالم طبیعی برای هضم ضایعات آلی در حال پوسیدگی.

2. کنترل رشد جلبک و بوهای منفی

فواره ها و هواکش ها به از بین بردن مواد مغذی منفی که جلبک ها برای رشد و شکوفایی نیاز دارند کمک می کنند. هوادهی ناشی از فواره ها همچنین به طور موثری هاگ جلبک ها را در قسمت های عمیق تر دریاچه یا حوض مخلوط می کند تا نور خورشید کمتری داشته باشند و توانایی رشد داشته باشند.

هوادهی به کاهش گاز سولفید هیدروژن که در کف دریاچه ها و حوضچه ها جمع می شود و باعث ایجاد بوهای منفی می شود کمک می کند.

3. کاهش فعالیت پشه و رسوب پایین

پشه‌ها برای رشد تخم‌هایشان به شرایط آب ساکن نیاز دارند. یک فواره جریان ثابتی از آب را در دریاچه یا حوض شما ایجاد می کند و به کاهش زیستگاه مناسب برای پرورش پشه کمک می کند و به عنوان یک راه حل طبیعی و پایدار برای کنترل پشه عمل می کند.

مواد آلی در شرایط کم اکسیژن بسیار کندتر تجزیه می شوند که می تواند منجر به تجمع رسوبات کف در دریاچه یا حوضچه شما شود. هوادهی مناسب با استفاده از فواره به کاهش تجمع کلی رسوبات آلی کمک می کند و به طور بالقوه باعث طولانی شدن یا جلوگیری از نیاز به لایروبی در آینده می شود.

4. چه نوع هوادهی را باید نصب کنم؟

سیستم حباب‌ساز هوادهی نسبتاً موضعی را فراهم می‌کند و معمولاً در استخرهای کوی و کاربردهای مزرعه ماهیگیری استفاده می‌شود. هواکش فواره ای یک سیستم هوادهی از نوع پخش است. جذب اکسیژن بیشتر با پرتاب قطرات آب اتمیزه شده به هوا به دست می آید زیرا سطح تماس قطره آب بیشتر از سطح تماس یک حباب هوا با بدنه آب است. هواکش فواره همچنین یک اثر موج دار از آب هوادهی ایجاد می کند که سپس در کل حوض پخش می شود.

دریاچه یا حوضچه خود را زیبا کنید

فواره های آب از نظر زیبایی شناسی دلپذیر هستند. چند چراغ LED اضافه کنید و اکنون یک اثر هنری دارید که می توانید هم در روز و هم در شب از آن لذت ببرید. فواره های آب یک راه عالی برای افزودن آرامش با دید و صدا به منطقه ساحلی شما هستند. جهت خرید آبنما و فواره روی لینک زیر کلیک کنید:

https://oxinab.com/fa/لیست-محصولات/ابنما-و-فواره/صفحه/1/تعداد-در-صفحه/20