سفارش تبلیغ
صبا ویژن

randy

فیلترهای شنی استخر: مزایای آنها و نحوه نگهداری آنها

    نظر

بک واش فیلتر شنی و نکات ما برای فیلتراسیون بهینه

فیلترهای شنی استخر ساده ترین برای استفاده در نظر گرفته می شوند و یک انتخاب محبوب در میان انواع دیگر هستند. آب استخر از طریق سیستم پمپ می شود و شن و ماسه موجود در فیلتر هرگونه کثیفی و زباله را می گیرد و آب را قبل از بازگرداندن به استخر تصفیه و تمیز می کند. اگرچه عملکرد یک فیلتر شنی اساسی است، اما فوق العاده موثر است. شن و ماسه استفاده شده در فیلتر به طور ویژه درجه بندی می شود تا اطمینان حاصل شود که ذرات ریز خاک، زباله و باکتری را به دام می اندازد. هرچه شن و ماسه در داخل فیلتر فشرده تر باشد، کارآمدتر می شود. این ماسه اغلب به عنوان شن و ماسه استخر نامیده می شود، با این حال، راهنمای فیلتر استخر شما ممکن است به آن به عنوان شن و ماسه 16/30 یا 16-30 اشاره کند.

برخی از مزایای استفاده از فیلتر شنی برای فیلتر استخر عبارتند از:

· این یک سیستم آسان برای استفاده است

· به تعمیر و نگهداری کم نیاز دارد که نیازی به تماس سرویس ندارد

· آلودگی ها و زباله های ریز و درشت استخر را پاک می کند

· نصب و به روز رسانی نسبتاً ارزان است

اکنون ممکن است تعجب کنید که نگهداری از فیلتر شنی استخر چه ارتباطی دارد. یک فرآیند ساده به نام «شستشوی معکوس» وجود دارد که با معکوس کردن جریان آب و بیرون راندن آب کثیف به داخل زهکش، هرگونه کثیفی، جلبک و زباله های قابل مشاهده را از فیلتر شنی شما پاک می کند. با انجام فرآیند شستشوی معکوس به صورت دوره ای، فیلتر شنی را در سطح عملکرد مطلوب خود حفظ خواهید کرد.

منظور ما از دوره ای چقدر است؟ یک قانون کلی این است که زمانی که فشار نمایش داده شده بر روی گیج فشار 8-10psi بیش از سطح شروع و درست پس از جارو کشیدن استخر، شستشوی معکوس انجام دهید. اگر گیج فشار شما دارای ناحیه قرمز و سبز است، می خواهید زمانی که سوزن در ناحیه قرمز یا نزدیک به آن است، شستشوی معکوس انجام دهید. همچنین ایده خوبی است که بررسی کنید کتابچه راهنمای فیلتر استخر شما در مورد سیگنال هایی که فیلتر شما نیاز به شستشوی معکوس دارد چه می گوید.

اگر فکر می کنید شن و ماسه در فیلتر شما نیاز به تعویض دارد، توصیه می کنیم برای راهنمایی در مورد زمان و الزامات ابتدا به کتابچه راهنمای فیلتر استخر خود مراجعه کنید. هنگامی که این اطلاعات را داشته باشید، مکالمه با فروشگاه های استخر یا تامین کنندگان شن و ماسه مانند ریور سندز را آسان تر و سریع تر می کند. یک قانون کلی برای تعویض ماسه هر 6-7 سال بسته به سطح استفاده از استخر است. برای خرید فیلتر شنی استخر می توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

https://oxinab.com/fa/لیست-محصولات/تجهیزات-استخر-/فیلتر-شنی/صفحه/1/تعداد-در-صفحه/20

مراحل کلی برای شستشوی معکوس فیلتر شنی استخر:

· پمپ استخر خود را خاموش کنید

· دسته شیر چند پورت فیلتر شنی را در موقعیت شستشوی معکوس قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که دسته در جای خود قفل شده است.

· پمپ را روشن کنید و اجازه دهید فیلتر شنی به مدت 2 تا 3 دقیقه یا تا زمانی که آب در شیشه دید به وضوح شفاف شود، شستشوی معکوس انجام دهد.

· پمپ استخر خود را خاموش کنید

· دسته شیر چند پورت فیلتر شنی را در موقعیت آبکشی قرار دهید و مطمئن شوید که دسته در جای خود قفل شده است.

· پمپ را روشن کنید و فرآیند آبکشی را به مدت 1 تا 2 دقیقه یا دوباره ادامه دهید تا آب در شیشه دید به وضوح شفاف شود.

· پمپ استخر خود را خاموش کنید

· دسته دریچه چند پورت فیلتر شنی را برای فیلتر کردن برگردانید و از قفل شدن دسته در جای خود مطمئن شوید

· پمپ را روشن کنید و در شرایط عادی به کار خود ادامه دهید.

همچنین مهم است که بدانید چه زمانی فیلتر شنی استخر خود را شستشو نکنید. این در درجه اول زمانی است که استخر حاوی مقدار غیرمعمول زیادی کثیفی یا زباله است و توصیه می شود فیلتر را به طور کامل با جاروبرقی به طور مستقیم روی محل ضایعات جاروبرقی دور بزنید. زمان دیگری که بهتر است شستشوی معکوس انجام نشود این است که آب مشکل جلبک داشته باشد یا داشته باشد. جلبک ها چه مرده و چه زنده می توانند به راحتی از شن فیلتر عبور کرده و دوباره وارد استخر شوند. مجدداً توصیه می‌شود به جای شستشوی معکوس، آب استخر را مستقیماً به محل ضایعات و در زهکشی بکشید.

نکات اضافی در مورد شستشوی معکوس فیلتر شنی برای اطمینان از فیلتراسیون بهینه:

از دست دادن آب در حین شستشوی معکوس اجتناب ناپذیر است، با این حال، برای اطمینان از اینکه بیش از حد لازم آب خارج نمی کنید، مراقب رنگ و کیفیت آب در شیشه دید باشید.

شستشوی معکوس به ناچار مقداری از شن و ماسه فیلتر را به همراه کثیفی ها و زباله ها پاک می کند. هنگامی که متوجه افت مقدار شن و ماسه در فیلتر شدید، لازم است سطح شن و ماسه را بالا برده و یک چرخه آبکشی را اجرا کنید تا میزان برگشت شن به استخر کاهش یابد.

امکان شستشوی معکوس بیش از حد و طولانی مدت وجود دارد. شستشوی بیش از حد معکوس می تواند کارایی فیلتر شنی را کاهش دهد.

همیشه اطمینان حاصل کنید که پمپ استخر را بین مراحل مختلف که شامل تنظیم مجدد یا جابجایی تنظیمات شیر ??فیلتر می‌شود، خاموش کنید. اگر پمپ را خاموش نکنید، امکان آسیب رساندن به سیستم وجود دارد.

مهم است که چرخه آبکشی را در فرآیند شستشوی معکوس لحاظ کنید، زیرا تنظیم آبکشی، ماسه را در موقعیت اولیه خود قرار می دهد تا فیلتراسیون بهینه انجام شود.

حفظ ترکیب شیمیایی آب استخر برای از بین بردن باکتری های ریز که می توانند از فیلتر شنی بلغزند بسیار مهم است.

اگر با فیلتر شنی استخر خود مشکل دارید، همیشه بهترین کار این است که ابتدا دفترچه راهنمای فیلتر استخر را بررسی کنید و سپس برای کمک با فروشگاه استخر محلی خود تماس بگیرید.

منبع: http://7site.avablog.ir/